- Faculté de Psychologie, Sciences de l’Éducation et Logopédie
- Accueil
- Actualités
-
Partager cette page
Journée Des Doctorants·es 2025 PhD Day
JDD 2025 PhD Day
The PhD Day is a (first) opportunity for you doctoral students to present your work in front of an audience of peers. This year, it’s also an occasion to learn more about Research Communication, as the day will begin with a round table bringing together Researchers, Professors and members of ULB's Research Communication Department. Are you interested? Get started before Wednesday 18 December 2024 and shed all the light on your research!
- Lundi 24 mars 2025
Monday 24 March 2025 - Hall du bâtiment D
Building D Hall - Inscription à la JDD 2025
2025 PhD Day Registration
Informations / Information
- Soumission / Abstract submission
-
Si vous êtes un·e doctorant·e de la Faculté, vous pouvez participer en remplissant le formulaire d'inscription. Veuillez vous inscrire et éventuellement soumettre un abstract de votre projet de recherche avant le mercredi 18 décembre 2024 (voir les instructions de rédaction de votre abstract). Le Comité scientifique évaluera toutes les soumissions, sélectionnera les projets qui feront l'objet d'une présentation orale et/ou d'un poster et communiquera les résultats le vendredi 28 février 2025.
Notez que :- Tout le monde peut soumettre un abstract pour un poster auquel cas l'inscription à la JDD est automatique
- Le Comité scientifiques peut vous sélectionner pour une présentation courte suivie d'une séance de questions/réponses (durée globale environ 15 minutes)
- Vous pouvez limiter votre participation à un poster, la présentation orale n'est pas obligatoire
If you are a PhD student of the Faculty, fill the Registration Form to participate. Please register and potentially submit an abstract of your research project before Wednesday 18 december 2024 (abstract instructions here). The Scientific Committee will evaluate all submissions, select the projects which will be the subject of an oral presentation and/or a poster and will communicate the results on Friday 28 February 2025.
Note that :- Anyone can submit an abstract for a poster, in which case registration for the PhD Day is automatic
- You may be selected by the Scientific Committee for a short talk followed by a question & answer session (around 15 minutes overall)
- You may restrain your participation to a poster, oral presentation is not an obligation
- Comité scientifique / Scientific committee
-
- Prof. Antoine ROBLAIN
Vice-Doyen à la recherche de la Faculté / Faculty's Vice-Dean for Research
Président du Comité scientifique / President of the Scientific Committee - Maria BABINSKA
- Magali BEYLAT
- Chiara CAPPARINI
- Sarah DEMART
- Krzysztof DOLEGA
- Cindy Eira NUNES
- Pierre GERAIN
- Joseph JOHNSON
- Audrey MAZANCIEUX
- Kenzo NERA
- Luna PRUD'HOMME
- Annalisa SONCINI
- Pauline VAN DER STRATEN - WAILLET
- Yasmina ZIAN
- Prof. Antoine ROBLAIN
- Programme / Program
-
- 8h00 - 9h00
Arrivée, installation des posters / Arrival and installation of posters
- 9h00 - 9h20
Mot de Bienvenue par Antoine ROBLAIN, Vice-Doyen à la recherche de la Faculté / Welcome word by Antoine ROBLAIN, Faculty's Vice-Dean for Research
Présentation de la journée (sessions de poster, prix du meilleur poster, présentations) / Presentation of the day (poster sessions, best poster award, presentations)
- 9h25 - 9h45
1) Guillaume PECH - A multi-measurement study of the relation between deliberation and volition.
- 9h45 - 11h00
Première séance poster et pause café / First Poster Session and coffee break
- 11h00 - 12h00
Introduction: Ugo BENRUBI
2) Anouk DEKEULENEER - La santé mentale des jeunes placés en institutions : leur perception et identification des freins et ressources
3) Xinyu YAN - Emotion Dysregulation in Social Media Addiction: Bad Habit or Reduced Flexibility?
4) EYRAUD Fiona - L’impact des stéréotypes de genre sur la reconnaissance des violences conjugales lesbiennes* : vers un meilleur accompagnement des victimes LGBTQ.
- 12h00 - 13h00
Pause de midi / Lunch Break
- 13h00 - 14h00
Table ronde : Communication de la science - Faites toute la lumière sur votre recherche ! / Communicating science - Shed all the light on your research!
Invité·es : Nathalie GOBBE, Service Communication de l'ULB, Pôle recherche, Antoine ROBLAIN, Vice-Doyen à la recherche de la Faculté, Axelle CALCUS, Coordinatrice de la filière Logopédie, Lauréline FOURDIN, doctorante.
- 14h00 - 15h30
Seconde séance poster et pause café / Second Poster Session and coffee break
- 15h30 - 16h30
Introduction: Luca FEHER
5) Louise MATHIJS - Change Processes of a Distressed Father Following a Parenting Program: Bridging Research and Clinical Practice through a Pragmatic Case Study
6) Jean KALOMBO MULIMBI - Conditions psychosociales de réappropriation et de resocialisation des dépouilles d’anciens et des objets culturels spoliés durant la colonisation par les habitants du Katanga
Prix du meilleur poster et mot de la fin / Best poster award and closing remarks
- 8h00 - 9h00
- Posters
-
- ANCKAERT Charlotte
Choice, Confidence, and Change: Investigating the Dynamics of Belief Updating under Peer Influence.
- ARDAYA VELARDE Sofía
Exploring Sexism in Political Speech: A New Scale and Cross-Cultural Insights.
- BANERJEE Nilosmita
Assessing loss-chasing in large-scale online gambling data: A Multifaceted Analysis of Between-session chasing.
- BOULANGER Romane
Are the theta rhythm and the heart rate deceleration relevant (neuro)physiological markers of social learning in infants?
- BOURGAUX Laura
Are faces too salient to benefit from attentional facilitation in infancy?
- BRISBOIS Marie
Does your Body Belong to You? Development and Validation of the Body Ownership Scale.
- CASH Christopher
Comparison of couple therapy instruments, with respect to their psychometric properties, inclusivity, and sensitivity to change, for use among LGBTQ+ couples.
- CHERNYSHKOVA Yulia
The roles of emotions and associated behavioural and brain connectivity processes in learning and memory consolidation across development.
- CLERGEAU Marie
Exploration interculturelle du partage social des émotions chez les personnes traumatisées : le cas des réfugiés ukrainiens et des victimes belges des attentats de 2016.
- DALCINAR Selin
Histoire et vérité : le cas de l’enseignement du génocide des Arméniens.
- DE RIJK Noé
Consequences of confidence reactivity in belief updating.
- DEKEULENEER Anouk
La santé mentale des jeunes placés en institutions : leur perception et identification des freins et ressources.
Poster et présentation / Poster & Talk
- DIAZ VILLAMIL Sofía
Minds in Conflict: Exploring Cognitive Impacts and Trauma Transmission in the Colombian Internal Armed Conflict.
- EYRAUD Fiona
L’impact des stéréotypes de genre sur la reconnaissance des violences conjugales lesbiennes* : vers un meilleur accompagnement des victimes LGBTQ.
Poster et présentation / Poster & Talk
- FOURDIN Lauréline
Exploring the role of brain maturation and experience on visual statistical learning in infancy.
- GOFFINET Sara
Impact of meningiomas on cognitive functions.
- JUNCA DE MORAIS Ava
Immigration et saudade : de quoi la nostalgie est-elle le nom ? Pulsion de mort mélancolique ou pharmakon nostalgique, le cas de l’heureuse tristesse lusophone.
- KALOMBO MULIMBI Jean
Conditions psychosociales de réappropriation et de resocialisation des dépouilles d’anciens et des objets culturels spoliés durant la colonisation par les habitants du Katanga.
Poster et présentation / Poster & Talk
- KENFACK NGUEPI Valérie Nadège
L’enseignement explicite comme levier pour l’inclusion scolaire des élèves allophones en Belgique : enjeux et perspectives.
- LEONARDY Luna
Restructuration in “Eureka! moments”: investigating the chunk decomposition and constraint relaxation processes with a multi-step word puzzle.
- MATTHIJS Louise
Change Processes of a Distressed Father Following a Parenting Program: Bridging Research and Clinical Practice through a Pragmatic Case Study.
Poster et présentation / Poster & Talk
- MAYALA BASINSA Lionel
Analyse des dynamiques collectives entrepreneuriales féminines à Kinshasa : Motivations, obstacles, attentes et résilience.
- MENTEC Inès
Neutrality doesn’t exist, an EEG study of micro-valences.
- MIKOBI MIKOBI Etienne
Reconnaissance au travail et épuisement professionnel chez le personnel scientifique de l’université de Kinshasa : rôle du capital psychologique et de la passion envers le travail.
- NEMATOLLAHI Haniyeh
Transcutaneous vagal nerve stimulation to promote neuroplasticity and memory in ageing: a multimodal approach.
- PECH Guillaume
A multi-measurement study of the relation between deliberation and volition.
Poster et présentation / Poster & Talk
- PUDLES Nathan
Navigating work and private lives in a flexible world of work: The case of telework.
- RAPP Clara
Evaluating sleep quality and circadian rhythms in pre-school autistic children using actigraphy: A feasibility study.
- SALIEN Ellen
Does puberty influence auditory development?
- VOISIN Dimitri
Developmental differences in procedural learning and memory consolidation.
- YAN Xinyu
Emotion Dysregulation in Social Media Addiction: Bad Habit or Reduced Flexibility?
Poster et présentation / Poster & Talk
- ANCKAERT Charlotte
Retro planning
- Inscription et dépôt d'abstract - Dès le 4 novembre 2024
Registration and abstract submission - From Novembre 4, 2024 - Clôture des inscriptions et soumissions d'abstracts - 18 décembre 2024
Registration and abstract submission deadline - December 18, 2024 - Sélections des posters - 28 février 2025
Poster selection - February 28, 2025 - Journée Des Doctorant·es 2025 - 24 mars 2025
2025 PhD Day - March 24, 2025
Inscription / Registration
Contacts
- Comité scientifique et organisation / Scientific committee and organization :
Julia Eberlen
Julia.Eberlen@ulb.be
- Président du Comité scientifique / President of the Scientific Committee :
Antoine Roblain
Antoine.Roblain@ulb.be
- Communication :
Alessandro Polesello
Alessandro.Polesello@ulb.be